Acestia sunt oamenii de stiinta responsabili pentru machiajul Star Trek Beyond, nominalizat la Oscar

Avand deschis votul pentru Oscarurile din acest an, aruncam o privire mai atenta asupra unora dintre mestesugarii nominalizati pentru cele mai bune filme ale anului – de la cei care au recreat Epoca de Aur a Hollywood-ului pentru Fratii Coen pana la artistul de machiaj care a redefinit pictograma culturii pop. 

Va puteti imagina sa proiectati 56 de specii extraterestre unice?

Nici Joel Harlow si Richard Alonzo, echipa de machiaj nominalizata la Oscar din spatele Star Trek Beyond – si ei au reusit de fapt aceasta isprava, cu un personal de 60 de oameni, pe trei continente diferite, lucrand non-stop pentru a umple comanda.

„Cand am inceput, scenariul inca se lucra”, a explicat Harlow in timpul unui apel telefonic recent. „Numarul de rase extraterestre a crescut in timp. . . Daca am fi stiut ca asta era ceea ce se cere in cele din urma, ar fi fost incredibil de coplesitor – un obstacol monumental de depasit mental, spre deosebire de practic.”

Ca credinciosi fermi ca adevarul este mai ciudat decat fictiunea, Harlow si Alonzo si-au inceput cautarea cautand inspiratie in natura – studiind fotografii si ilustratii cu creaturi acvatice, viata mamiferelor, viata microscopica si viata vegetala.

„Priviti toate aceste imagini si, fie constient, fie subconstient, pentru ca ati vazut lucruri de-a lungul anilor, pur si simplu incepeti sa le imbinati”, a spus Harlow, care a castigat anterior un Oscar in 2010 pentru machiajul sau la primul Star Trek repornit. . „A fost un fel de liber pentru toti la inceput. Am sugerat sa incepem sa cream modele extraterestre si toata lumea [din echipa interna] si-a adus dragostea pentru Star Trek si propriile sensibilitati artistice.”

Fascinatia lui Harlow pentru viata acvatica se reflecta, de exemplu, in Natalia – o creatura cu design meticulos al carei cap arata ca un Nautilus urias, interpretata de Ashley Edner. Aplicatia de machiaj a durat sapte ore pentru a fi finalizata si s-a putut intampla numai dupa sutele de ore inregistrate la proiectarea unui sistem practic de sprijin pentru capul creaturii.

„Marimea capului acelui personaj era atat de mare si era atat de multa anatomie expusa, pentru ca practic purta o rochie de cocktail. A fost o intreprindere extraordinara”, a explicat Harlow. „Trebuia sa ne dam seama cum sa rezolvam problemele legate de greutatea unui cap atat de mare, permitand totusi actritei sa joace prin machiaj.” Raspunsul a venit prin amabilitatea supervizorului magazinului de matrite, Gil Liberto, care a lucrat cu Harlow la franciza Piratii din Caraibe si „a gasit o modalitate de a arunca coaja dintr-un plastic cu greutatea unei pene, care era incredibil de durabil”. In mod uimitor, protezele au ajuns sa fie mai grele decat capul in sine. „Daca nu am avea sprijinul productiei si al [regizorului] Justin Lin,personajul respectiv ar fi fost probabil prima creatura care a cazut pe marginea drumului”, a spus Harlow.

Harlow si Alonzo au trebuit, de asemenea, sa isi dea seama cum sa-si aduca la viata celelalte 55 de specii extraterestre, practic, astfel incat actorii sa poata lucra confortabil si sa se exprime in continuare sub proteze grele.

„Fiecare dintre aceste modele a prezentat propriul sau set de provocari”, a spus Harlow, „fie ca este vorba de transluciditate, greutate, durabilitate, miscare, densitate, scheme de culori, lentile de contact, proteze dentare, oricare ar fi fost. Toti au avut propriile provocari la care trebuia sa ne ridicam pentru a le executa. Am ajuns sa folosim, in esenta, tot ceea ce am folosit vreodata in orice film pentru Star Trek Beyond. ”

Au reusit chiar sa elaboreze noi strategii de machiaj in timp ce erau la asta.

Tehnicianul principal si artistul Lenny MacDonald, de exemplu, a gasit o sursa pentru pigmentii irizati care schimba culoarea folositi pentru a imprima moneda, astfel incat sa o poata folosi pe personaje precum Tyvanna ( Anita Brown ) si Natalia.

„Pigmentul permite o schimbare intre trei culori diferite”, a spus Harlow. „Acesta a fost absolut unul dintre cele mai neobisnuite materiale pe care le-am folosit, pentru ca nu mai fusese folosit niciodata pentru machiaj.”

Pentru Krall, personajul interpretat de Idris Elba, echipa a folosit efecte de lumina pentru a-si arata transformarea de fiecare data cand a preluat energia unui alt personaj, prin incorporarea luminilor de trasare si a fibrei optice in capul personajului.

Pentru personajele care depind mai mult de un machiaj extrem de precis decat de proteze – precum Jaylah ( Sofia Boutella ) – Alonzo a inceput prin a se asigura ca trailerul de machiaj era complet nemiscat. (Nu este o isprava usoara pentru orice zona plina de viata cu o distributie uriasa transformata in creaturi extraterestre.) De asemenea, a inventat o formula de machiaj absolut „antiglont”, ceea ce inseamna ca „nici o singura culoare nu ar sangera de la una la alta, chiar daca o singura culoare nu ar sangera de la una la alta. lacrima a lovit-o.”

In ciuda numarului de actori si design implicati in Star Trek Beyond, Harlow si Alonzo si-au amintit doar o criza reala de pe platourile de filmare – si aceea a implicat o creatura pe care nu o creasera.

„Am avut acest personaj, Satine ( Bryce Soderberg ), al carui aspect a fost inspirat de capcanele de muste ale lui Venus”, isi aminteste Harlow. „Bryce era complet acoperit de machiaj si proteza. El a fost chiar acoperit cu ochi acrilici care trebuiau indepartati [intre luari] cu magneti pentru a putea vedea. Cumva, intr-o zi cand am scos acei ochi acrilici, o albina a reusit sa zboare intr-una dintre gaurile minuscule. M-am uitat la el si, deodata, bratele i s-au agitat.”

„Din fericire, nu a fost intepat”, a ras Harlow. „Am intrat acolo si albina a fost prinsa in capcana, dar si-a gasit calea de iesire.”