Cinci motive pentru care inca vezi modele slabe in reclamele de moda

Saptamana trecuta, nemiloasa entitate care controleaza publicitatea in Anglia, a cerut marcii Gucci sa retraga doua imagini, pe care le-a calificat drept „iresponsabile”, dintr-o campanie video de promovare a colectiei, in care au aparut doua modele care , dupa criteriile lor, arata „nebun de slabe”.

Brandul a sustinut ca nu era vizibil niciun os expus in videoclip si ca pozitia modelului, sprijinita de perete, a facut-o sa para atat de subtire. Cu toate acestea, imaginile au fost eliminate de atunci din videoclip.

Ca aceasta, au fost semnalate si alte anunturi de catre autoritatea engleza care pare sa fie unul dintre putinele stabilimente care se asigura ca moda globala inceteaza sa mai reproduca acel stil Heorin Chic (cel care face apel la aspectul traditional al fetelor care sunt dependente si care arata slab, osos si slabit) care s-a impus in anii 1990 odata cu ascensiunea lui Kate Moss ca insigna a frumusetii si care a stabilit in mod natural, inca din copilarie, visul de a fi mai slaba.

Ceea ce nu este usor de inteles este ce pun la cale marcile care insista, cu durerea de a fi remarcate si amendate, sa foloseasca modele atat de subtiri incat sunt chiar cu 23% sub greutatea normala a unei femei americane.

De ce, in fata atator clame populare de a vedea mai multe femei adevarate cu carne mai proeminenta in reclama si pe podiumuri, cea mai traditionala moda pare surda la pretentii si continua sa insiste sa sarbatoreasca trupurile extrem de slabe?

Adevarul este ca exista mai multe motive pentru care subtirea este strategica in moda si, prin urmare, este atat de greu pentru designeri si pentru oamenii din industrie sa se detaseze de ea.

1. Marimi pentru a face imbracamintea mai usoara

Popularizarea oglinzilor de lungime completa si a greutatilor portabile la inceputul secolului al XX-lea a facut ca femeile sa isi examineze mai usor aspectul si greutatea. Apoi, aparitia marimii, la sfarsitul anului 1949 la sfarsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial, a insemnat ca, spre deosebire de ceea ce se intamplase in deceniile precedente, nu hainele trebuiau sa se adapteze la masuratorile fiecarui corp – sa masura soldurilor si taliei, latimea coapselor sau lungimea picioarelor – dar oamenii au fost cei care au fost nevoiti sa se acomodeze in niste standarde de Mic, Mediu si Mare, fie ca se potrivesc sau nu.

2. Mai slaba mai ieftin

Problema este ca in mod arbitrar si in functie de fiecare marca si de fiecare designer, acele masuratori care erau atribuite fiecarei marimi se schimbau de-a lungul anilor, devenind din ce in ce mai mici.

Deci a avut de-a face cu o problema de productie. In primul rand, a fost mai usor sa potriviti pe toata lumea in 3 sau 4 marimi decat a trebui sa proiectati blugi in 20 de marimi diferite pentru 20 de tipuri diferite de sold, iar in al doilea rand, a fost mai usor sa faceti hainele mai mici si, atata timp cat necesita mai putin material.

3. Bogatia era legata de a fi slaba.

Frumusetea si distinctia s-au agatat in mod neasteptat de idealurile subtirii. In timp ce in alte decenii persoana slaba era persoana saraca care trebuia sa munceasca in aer liber si care nu isi permitea mancarea ostentativa, cu o societate mai sedentara limitata la birouri si junk food, subtirea a devenit sinonim cu timpul liber. mananca mai sanatos.

4. Mai slabe, mai putin puternice

Carti precum Religia subtirii, de Michelle Lelwica, sustin ca obsesia subtirii coincide cu cresterea numarului de femei active la locul de munca si, prin urmare, cu mai multa putere in treburile publice. Pozitia lui este ca, in timp ce acea prezenta feminina a inceput sa creasca, a crescut si un intreg discurs care cauta sa o faca mai slaba pentru a-si „minimiza prezenta”.

5. Mai slaba, mai multi bani pentru industria alimentara

Moda subtirii incurajeaza o industrie alimentara cu dieta de milioane de dolari si asigura ca revistele pentru femei sunt pline de reclame pentru alimente sanatoase, modalitati de a reduce greutatea sau de a-ti imbunatati aspectul. Aceasta obsesie a subtirii face eterna nevoia de consum pentru ca este imposibil ca femeia obisnuita cu un indice de masa musculara de 27,5 sa aspire la 17,2 pe care modelele il etaleaza. Atunci consumul este asigurat, ne vom dori mereu sa fim mai slabi.

Pana la urma, problema nu este doar Gucci, Yves Saint Laurent, problema este ca, cu decenii si decenii de insistenta, toate femeile si-au dorit sa fie aceeasi femeie, slaba, tanara, sanatoasa, inalta, pentru ca daca toate ne dorim fii aceeasi femeie este mai usor pentru piata sa ne satisfaca cerintele.

Dar adevarul este ca, desi moda este atat de reticenta in a-si scutura modelul economic productiv, vor fi din ce in ce mai multi consumatori revoltati care vor chema entitati precum cea din Anglia si isi vor face auzite vocile de protest: nu vrem sa fim. ca ei, nu vrem ca fiicele noastre sa fie ca ei.