Google grupeaza volumele de cuvinte cheie – Ce inseamna asta pentru SEO?

Google grupeaza acum volumele de cuvinte cheie pentru cele similare in planificatorul dedicat acestora. Am vrut sa investighez daca acest lucru are sau nu un impact asupra paginilor care se claseaza pentru aceste cuvinte cheie grupate similare. Ipoteza mea este ca, avand in vedere ca Google asociaza cuvintele cheie suficient de strans pentru a le grupa volumele, ar trebui sa ne asteptam ca si rezultatele cautarii sa fie foarte asemanatoare.

Ce s-a schimbat Google si de ce conteaza?

Gruparea volumelor de cuvinte cheie este o problema pentru oricine care lucreaza in cautare, deoarece Planificatorul de cuvinte cheie este sursa principala pentru datele privind volumul pe care le folosim in cercetarea cuvintelor cheie, fie ca sunt direct din Planificatorul de cuvinte cheie, fie printr-un instrument terta parte care ia datele din Planificatorul de cuvinte cheie ca fiind intrarea sa — cum ar fi SEMRush, BrightEdge sau SearchMetrics.

Prin „gruparea volumelor de cuvinte cheie”, ne referim la faptul ca diferitelor cuvinte cheie care sunt usor diferite (dar in general au acelasi sens) primesc acelasi volum, care reprezinta volumul combinat al fiecarei variatii. De exemplu, daca (ipotetic) [SEO] este cautat de 21.000 de ori pe luna in Regatul Unit si [Search Engine Optimization] este cautat de 12.100 de ori pe luna, odata ce aceste cuvinte cheie sunt combinate, fiecare va fi raportat ca primind totalul celor doua —33.100 de cautari pe luna.\

In plus, in ultimele saptamani Google a redus si accesul la datele din planificatorul de cuvinte cheie pentru unele conturi. La inceputul acestei luni, a fost anuntat ca datele din Planificatorul de cuvinte cheie vor fi furnizate doar in grupuri foarte largi pentru agentii de publicitate cu „cheltuieli lunare mai mici” (desi s-au gasit cateva modalitati de a evita acest lucru). Aceasta este o modificare separata fata de gruparea volumului, care este punctul central al acestui articol.

Faptul ca Google grupeaza volumele de cuvinte cheie in acest fel implica faptul ca vad aceste cuvinte cheie ca fiind echivalente, cel putin intr-o oarecare masura. Intrebarile pe care asta mi le-a ridicat au fost:

  • Inseamna asta ca ar trebui sa vedem cuvintele cheie cu volume grupate ca fiind identice?
  • Din punct de vedere SEO, ar trebui sa ne concentram eforturile de directionare pe oricare dintre cuvintele cheie grupate, avand in vedere ca Google le vede la fel?

Mai exista motive sa gandim in acest fel, avand in vedere simplul fapt ca Google devine mereu mai inteligent. Pe langa analizatorul in limba engleza pe care Google l-a lansat publicului, o mare parte din rezultatele cercetarii pe care le vedem in brevete si articole de jurnal de la Google se refera la procesarea limbajului natural, asa ca este clar ca acesta este un domeniu pe care Google il vede ca prioritate pentru cercetarea lor.

O modalitate de a testa daca Google considera intr-adevar cuvintele cheie grupate identice este sa se uite la rezultatele cautarii. Teoria este ca, daca cuvintele cheie sunt vizualizate identic, ar trebui sa vedem exact aceleasi pagini de clasare pentru cuvintele cheie.

Ce se intampla in SERP-uri?

Am facut o analiza similara acum cateva luni, care s-a concentrat mai mult pe distinctiile generale intre cuvintele cheie dintr-un subiect. Aceasta analiza este mult mai concentrata pe tipurile de variatii ale cuvintelor cheie pe care le vedem grupate iar aceste tipuri de variatii au fost clasificate.

Cele cinci tipuri de variatii pe care le-am analizat pentru aceasta analiza sunt urmatoarele:

  1. Initialisme/Abrevieri. De exemplu, compararea SERP-urilor pentru [BBC] si [British Broadcasting Corporation]
  2. Pluralele. De exemplu, [masina de fabricat vafe] si [masina de fabricat vafe].
  3. Tulpinile verbului cu si fara sufixe. De exemplu, [calculate], [calculated] si [calculating].
  4. Cuvinte cheie cu si fara semne de punctuatie. De exemplu, [copiii de la miezul noptii] si [copiii de la miezul noptii]
  5. Cuvinte cheie cu si fara greseli de scriere. De exemplu, [monitor de ritm cardiac] si [monitor de sobolan cardiac].

Pentru fiecare dintre aceste cinci categorii, am alcatuit o lista de 50-100 de cuvinte cheie, impreuna cu o variatie pentru fiecare. In cadrul acestor perechi de cuvinte cheie, am investigat daca Planificatorul de cuvinte cheie a raportat sau nu acelasi volum si am folosit, de asemenea, instrumentul de urmarire a clasamentului STAT pentru a vedea ce pagini sunt clasate pentru fiecare cuvant cheie.

Din aceasta analiza, am putut masura prevalenta gruparii volumelor de cuvinte cheie in cadrul fiecarei categorii (adica procentul de perechi de cuvinte cheie care au volume grupate) si similitudinea SERP-urilor (numarul de primele zece rezultate care au fost partajate intre cele doua cuvinte cheie) pentru perechile de cuvinte cheie grupate si negrupate.

Rezultate

Rezultatele pentru acele valori sunt urmatoarele:

De asemenea, m-am uitat la cat de comun este ca SERP-urile sa fie exact identice, adica primele zece rezultate sunt aceleasi pagini, in aceeasi ordine. Aceasta a aratat un model interesant. Exista doar doua categorii cu un numar semnificativ de SERP-uri identice — Punctuatia si greselile de tipar. In cazul cuvintelor cheie cu si fara semne de punctuatie, este mai probabil sa vedeti SERP-uri identice (care implica faptul ca Google vede perechea de cuvinte cheie ca fiind identice) daca volumele de cuvinte cheie sunt grupate decat daca nu sunt. Totusi, aceasta nu este o regula tare si rapida – exista inca cateva cuvinte cheie negrupate care au SERP-uri identice.

In cazul greselilor de tipar, nu exista perechi de cuvinte cheie grupate care sa aiba SERP-uri identice. Avand in vedere, de asemenea, prevalenta scazuta a cuvintelor cheie grupate in aceasta categorie, se pare ca SERP-urile identice provin din „afisarea rezultatelor pentru” SERP-uri, unde Google inlocuieste rezultatele pentru cuvintele cheie gresite scrise cu cel corect.

Ce concluzii putem trage?

  1. Prevalenta gruparii cuvintelor cheie este cea mai mare pentru plural si foarte scazuta pentru greselile de scriere

    Acesta poate fi rezultatul esantionului de cuvinte cheie utilizate in acest studiu, dar in general, aproximativ 50% dintre cuvintele cheie din esantion sunt grupate. Acest lucru indica faptul ca, desi aceasta grupare de volum este un fenomen in crestere in datele Planificatorului de cuvinte cheie, nu este inca consecventa in toate SERP-urile.

  2. Nu exista o mare diferenta intre cuvintele cheie care sunt grupate dupa Planificatorul de cuvinte cheie si cele care nu sunt.

    Acesta este un rezultat surprinzator. Motivatia pentru realizarea acestui studiu a fost confirmarea suspiciunii ca Google asociind volume de cuvinte cheie inseamna ca asociaza si intentia de cautare. Acest lucru este complet infirmat de aceste date. Nu exista nicio diferenta semnificativa intre perechile de cuvinte cheie grupate si negrupate cand vine vorba de asemanarea SERP.

    Singurul grup in care exista o diferenta mai mare este categoria tulpinilor verbului. Acest lucru se datoreaza probabil ca exista multe verbe in care timpul prezent si trecut inseamna lucruri foarte diferite, indicand o intentie diferita de cautare. De exemplu, cuvintele cheie [mars] si [marsa] au intentii complet diferite datorita semnificatiilor multiple ale cuvantului „mars”. Aceasta inseamna ca nu exista nicio sansa ca aceste SERP-uri sa fie similare. Pe de alta parte, unele verbe au o mica diferenta de intentie intre formele trecute si prezente (de exemplu [admira] si [admirat]). Aceste tipuri de perechi de cuvinte cheie au in general un volum grupat si, de asemenea, au mai multe SERP-uri similare.

  3. In general, nu exista o rata foarte mare de similaritate a SERP-urilor pentru cuvinte cheie similare . Cand am inceput aceasta analiza, ma asteptam sa vad rate mult mai mari de similitudine intre cuvintele cheie foarte asemanatoare. Nu este cazul si pentru mine este surprinzator din doua motive. Primul este ca, asa cum am mentionat mai sus, am vazut ca gruparea volumelor de cuvinte cheie este un semnal clar ca cuvintele cheie au fost vazute ca intentii identice. Se pare ca nu este cazul.

    Celalalt motiv este ca am multa incredere in cat de inteligent este Google. Evolutiile sale in procesarea limbajului natural si evaluarea intentiei imi dau impresia ca este capabil sa asocieze cuvinte cheie similare in rezultatele pe care le arata.

    S-ar putea ca lucrurile sa se indrepte in aceasta directie, dar este prea devreme pentru a fi implementat pe deplin. Explicatia alternativa ar fi ca Google este atat de inteligent si poate interpreta diferenta subtila dintre cuvintele cheie cu continut incredibil de similar.

Ce ar trebui sa luam din asta?

Ce inseamna acest lucru pentru SEO care efectueaza cercetari de cuvinte cheie? Companiile de urmarire a clasamentului, cum ar fi STAT, cauta modalitati de impartire a volumelor de cuvinte cheie intre cuvintele cheie constitutive, asa ca exista speranta pentru date de volum cel putin semi-precise. Ceea ce inseamna este ca ar trebui sa ignoram volumele grupate atunci cand directionam cuvintele cheie — doar pentru ca cuvintele cheie au acelasi volum, nu inseamna ca nu ar trebui sa le vizati individual pe site-ul dvs.

La o scara mai larga, aceasta ne spune ceva despre modul in care „Google” antropomorfizat gandeste si functioneaza. Aici lucreaza doi factori foarte separati: ceea ce ne spune Google si ceea ce vedem de fapt. Acesta este un lucru pe care Rand l-a preluat in recenta lui Whiteboard Friday si se aplica in toate cautarile — Google ne spune un lucru, dar clasamentele de cautare nu se comporta neaparat in acelasi mod. Acest lucru imi sustine convingerea ca nu iau niciodata nimic la valoarea nominala si ca fac intotdeauna propriile cercetari.