Sfaturi SEO: 3 lucruri pe care bloggerii uita sa le faca

Iata „duh”-ul tau al zilei: nu trebuie sa fii SEO pentru a fi un bun blogger. Pun pariu ca 90% dintre marketerii de cautare citesc un blog sau cinci care nu au nimic de-a face cu marketingul de cautare, fie ca este vorba despre un blog de gatit, pornografie cu nail art sau Andrew Sullivan.

Unele dintre cele mai bune si mai populare bloguri din orice nisa data obtin clasamente inalte si o multime de link-uri fara sa se gandeasca prea mult la SEO. In schimb, se concentreaza pe:

  • Continut grozav : blogurile populare dezvolta un numar mare de cititori in primul rand pentru ca continutul este minunat; este atat de simplu. (Iata o reamintire a celor opt calitati care fac un continut grozav excelent.)
  • Design grozav : Aproape la fel de important pe cat este un continut grozav designul excelent – ​​blogul dvs. de afaceri trebuie sa fie atat atractiv, cat si utilizabil. Fotografiile sau ilustratiile de inalta calitate reprezinta un mare plus.
  • Construirea comunitatii : Cei mai buni bloggeri hranesc un public activ si devotat. Traficul noilor motoare de cautare este placut, dar se concentreaza cea mai mare parte pe cititorii care revin mereu.
  • Partajare sociala : bloggerii buni isi iubesc propriul continut, asa ca nu se sfiesc sa il distribuie atunci cand creeaza ceva nou. Au pus-o pe Twitter, Facebook, etc. posteaza in graba. Acest lucru pune in functiune lantul, astfel incat oamenii sa inceapa sa citeasca, sa distribuie si sa comenteze.

Cand il intelegi in toate cele patru domenii, faci o cantitate buna de SEO, desigur. Asta pentru ca Google stie ca, prezentand blogul tau in topul rezultatelor, utilizatorii sai vor fi fericiti.

Dar exista inca mai multe pe care le puteti face pentru a va imbunatati si mai mult blogul . Iata cateva trucuri si sfaturi pentru blogging pe care le cunosc optimizatorii de motoare de cautare si pe care bloggerii non-SEO le uita frecvent.

Adaugati linkuri interne

Nu va ganditi la link-ul intern ca la „sculptarea PageRank” sau la ceva SEO umbrit. Motivul principal pentru a practica linkurile interne regulate este ca va face site-ul mai lipicios .

Daca scrieti pentru CinemaFunk, va clasati pe prima pagina pentru „bloguri de recenzii de filme”. Loc de munca bun! Dar sa presupunem, de exemplu, ca cineva ajunge pe blogul tau dupa ce a cautat pe Google „Ain’t Them Bodies Saints Review”. Iti gasesc recenzia filmului si o citesc cu interes… dar raman si citesc altceva?

S-ar putea, daca le place cu adevarat stilul dvs. de scris – din fericire, CinemaFunk are o bara laterala cu link-uri catre recenzii recente si cele mai populare recenzii. Aceasta este o tactica excelenta pentru a reduce rata de respingere, deoarece vizitatorii noi ar putea dori sa vada alt continut care reprezinta cel mai bine ceea ce faci. Exista totusi o problema cu relegarea tuturor link-urilor pe bara laterala – nu sunt clar relevante pentru articolul pe care a ajuns vizitatorul, deoarece sunt aceleasi link-uri la nivelul intregului site.

Acest blogger a ratat o oportunitate cand a comparat acest film cu un alt film pe care l-a recenzat, Upstream Color, dar nu a facut link la acea recenzie:

Deoarece acest lucru ar fi in mod clar relevant pentru cititor, ar trebui sa fie intr-adevar un link. Nu-l faceti pe cititor sa foloseasca cautarea pe site-ul dvs. pentru a gasi acea recenzie! Si iti cunosti propriul continut mai bine decat oricine, asa ca ar trebui sa iti fie simplu sa gasesti postari mai vechi catre care sa faci link in timp ce scrii.

Legaturile interne ce se pot face si ce nu:

  • Daca scrieti o postare noua si va dati seama ca nu aveti nimic relevant la care sa va conectati, lasati-o sa serveasca drept harta pentru urmatoarele articole de continut. De exemplu, CinemaFunk compara Gravity cu 2001, dar site-ul nu are o recenzie din 2001 la care sa faca link. De ce sa nu postezi cateva recenzii despre filme clasice?
  • Folositi textul de ancora descriptiv atunci cand faceti linkuri interne. Hyperlink cuvintele „Upstream Color Review”, nu cuvinte arbitrare precum „examinat saptamana trecuta”. Acest lucru le spune cititorilor ce vor primi atunci cand fac clic pe link. Exista, teoretic, riscul de a va supraoptimiza textul ancora, dar este putin probabil sa se intample daca nu abuzati de automatizare sau nu cumparati link-uri.
  • Nu exagera, evident. Textul cu prea multe link-uri este greu de citit, iar cititorii le vor ignora.
  • Nu fiti atat de entuziasmati de legaturile interne incat sa nu legati niciodata extern. Uneori, un link extern va fi cea mai buna resursa pentru cititorii dvs. De asemenea, cand oamenii dau clic pe acel link, veti aparea in lista de site-uri de referinta pentru analiza site-ului extern respectiv – si aceasta este o modalitate excelenta de a-i face pe proprietarii relevanti de site-uri constienti de existenta dvs.

Optimizati imaginile pentru cautare

Adesea, blogurile populare din nise non-SEO vor avea imagini si fotografii cu adevarat frumoase. 

Dar s-ar putea face mai multe aici pentru a optimiza imaginea pentru cautare. Numele fisierului este un sir de litere si numere aleatorii. Acest lucru nu este citit de oameni sau de  motoarelor de cautare. Mai mult, nici textul alternativ nu ne spune ce este intr-o imaginea .

Optimizarea imaginii blogului ce se poate face si nu se face:

  • Folositi cuvinte descriptive in numele fisierelor dvs. de imagine . In loc de 662gf…., aceasta  ar trebui sa fie numita ceva de genul purple-lips.jpg.
  • Folositi textul alternativ pentru a descrie fotografia . Foloseste cuvinte care vor spune Google ce este in imagine. Acest lucru il va ajuta sa se claseze in rezultatele cautarii de imagini.
  • Alege fotografii care sunt relevante pentru subiectul postarii tale . In acest fel, puteti descrie ce este fotografia folosind cuvinte cheie care va vor ajuta postarea sa se claseze si in rezultatele obisnuite de cautare.
  • Nu folositi numele fisierelor imagine si textul alternativ ca o oportunitate pentru umplerea cuvintelor cheie . Inghesuirea a 20 de cuvinte in textul alternativ („buze violet buze stralucitoare ruj violet ruj cu sclipici violet” etc. etc.) nu este necesara.

Cercetarea cuvintelor cheie cu coada lunga

Bloggerii grozavi tind sa fie foarte buni in a intui subiectele despre care doresc sa auda cititorii lor – despre asta si/sau acorda o atentie deosebita la ceea ce solicita cititorii lor in comentarii. Adesea, persoanele naturale care au blogging doar dau peste cuvinte cheie grozave. S-ar putea sa nu foloseasca instrumente pentru cuvinte cheie; iti poti imagina?!

Daca esti atat de bun in a oferi oamenilor ceea ce isi doresc, te sustin. Dar chiar daca nu utilizati instrumente pentru cuvinte cheie pentru a obtine ideile initiale de subiecte de continut, este o idee buna sa le utilizati pentru a gasi variatii de cuvinte cheie cu coada lunga pe tema preferata. Folosirea acelor termeni cu coada lunga in continutul dvs. va va ajuta sa va clasati pentru o gama mai larga de cautari de cuvinte cheie.

Din pacate, Google nu mai ofera un instrument extern pentru cuvinte cheie persoanelor care nu au un cont AdWords. Dar exista o multime de alte modalitati de a gasi cuvinte cheie cu coada lunga – de exemplu, folosind sugestia Google:

Iata o postare aleatorie pe blog pe care am luat-o de la cititorul meu „Cinci carti despre bucataria franceza”. Aruncand o privire rapida la Planificatorul de cuvinte cheie, putem vedea ca „mancarea franceza” are de aproape trei ori volumul de cautare a „bucatariei franceza”.

Asadar, „carti despre mancarea franceza” sau „carti despre mancarea franceza” sau „carti despre mancarea franceza” ar fi variatii de cuvinte cheie bune de inclus aici. (Expresia „mancare frantuzeasca” apare o data in postare, dar acesta nu este un termen lung.)

Exista o multime de alte idei si aici: „mancare traditionala franceza”, „retete de mancare frantuzeasca” etc. Daca vezi acesti termeni inainte de a incepe sa scrii, s-ar putea sa schimbe modul in care abordezi postarea – ai putea decide sa scrii cateva postari diferite, una despre carti despre mancarea traditionala franceza sau despre istoria bucatariei franceze, o alta despre noi carti de bucate franceze si asa mai departe. Sau ati putea decide sa scrieti o lista mai lunga, impartita in subcategorii. Apoi ati putea pune toate acele variatii de cuvinte cheie cu coada lunga, cum ar fi „Carti de bucate franceza usoare”, in subtitlurile de pe pagina.

Cuvantul cheie cu coada lunga ce se poate face si ce nu:

  • Folositi cuvinte cheie cu coada lunga ca o modalitate de a va construi continutul. Cercetarea cuvintelor cheie cu coada lunga va poate face sa realizati ca va puteti extinde asupra unui punct pe care l-ati uitat.
  • Folositi cuvinte cheie cu coada lunga in subtitluri, nume de fisiere imagine, meta-descrierea dvs …. nu doar textul obisnuit.
  • Nu chestii cu cuvinte cheie cu coada lunga. Puteti folosi cuvinte cheie cu coada lunga in continutul dvs. fara a face evident ca o faceti in scopuri SEO, ca in aceasta gluma veche: